onsdag 1 juli 2009

Bloggpaus

Uppdatering, trots allt: Jag noterar att en omfattande smutskastningskampanj mot Piratpartiet dragits igång. Liksom i föregångslandet USA väljer man en angreppsvinkel som garanterat skapar avsky - (PP) skall därmed kopplas samman med våldtäkt, porr och förnedring (Expressen, Newsmill...).

Smutsigt, lågt och djupt beklämmande. Samtidigt känner jag mig förbluffad: Hur är det ens möjligt? Hur resonerar man? Anser man verkligen att detta är en bra idé?



Jag blir helt enkelt för upprörd över vad jag tvingas läsa på Nätet för tillfället. Drar ur uppkopplingen ett tag.
Snart tillbaka, förmodligen... ;)

För övrigt anser jag att de negativa reaktionerna på försäljningen av The Pirate Bay är ofattbart barnsliga och förbluffande illojala.
ProjO uttrycker det träffande, liksom Scaber Nestor.

/A