tisdag 21 april 2009

Respekt

Uppdatering:

Catherine Trautmann twittrar: "En commission ITRE au Parlement, l'amendement 138 sera voté en article et non en considérant à ma demande je ne cède pas à la pression!" "Tillägg 138 skall på min inrådan ingå i artikeln vid omröstningen i Parlamentets ITRE-utskott, och inte (som något valfritt) och jag ger inte vika för påtryckningar!"


Catherine Trautmann
som hamnat i en situation som lägger alla EU-medborgares rättigheter på Nätet i hennes händer, skriver ett öppet brev till alla nätsurfare, som uppvaktat henne oavbrutet den senaste tiden.

Hon inleder med: "Chers internautes Merci de votre vigilance et de votre soutien." "Kära nätsurfare. Tack för er skärpta uppmärksamhet och ert stöd."

Översättning kommer, men följande mening bör förmedlas redan nu: "Je vous remercie encore de votre soutien et je vous assure que je ne suis pas prête à lâcher."

"Jag tackar er än en gång för ert stöd och jag försäkrar att jag inte tänker släppa efter."