torsdag 30 april 2009

1 av 2

Alain Suguenot, ledamot för UMP i Nationalförsamlingen, berättar om den stökiga debatten igårkväll, i en intervju i Le Journal du Dimanche - där han också påstår att en av två UMP-ledamöter i själva verket nu är emot hadopi-lagen.

Suguenot, själv djupt kritisk, visar sig tillhöra de ledamöter (Lionel Tardy och Christian Vanneste) som inte tilldelats talartid under debatten.
På frågan om han blivit censurerad svarar han: "Oui, je ne peux pas dire le contraire... Je m'étais inscrit pour la discussion générale, mais j'ai été désinscrit. "Ja, jag kan inte säga något annat...Jag skrev upp mig på talarlistan för den allmänna diskussionen, men jag blev struken."
Något han inte förebrår sitt parti för, men han beklagar dess inställning, och han beklagar att man försöker införa en lag som hadopi. Och han tillägger att han inte är ensam om uppfattningen: "nous sommes une petite quinzaine à être plus ou moins sorti du bois, mais croyez-moi, il y a au moins un député sur deux qui est contre, sauf qu'ils ne peuvent pas le dire..." Vi är väl ett femtontal som tagit steget fullt ut, men tro mig, det är åtminstone en av två ledamöter som är emot, det är bara det att de inte kan säga det..."